Aftellen






Het aftellen is nu wel echt begonnen. Nog zo'n 80 dagen.
Inmiddels hebben we alle hotels gevonden en geboekt. Op Bali is het aanbod groot en heel divers. Maar na flink zoeken en boeken en dan toch weer wisselen, ben ik nu heel blij met de hotels die we hebben gekozen.

Hotel Hong Kong
Hotel Kuta
Hotel Ubud
Hotel Gili Trawangan
Hotel Sanur

Ook heb ik wat taxi vervoer geregeld om van het ene hotel naar het andere te komen. Gelukkig gaat dit regelen per email heel soepel. De taxi's zijn via de hotels geregeld en zij reageren vaak echt binnen een aantal uur al op mijn email.

Nu moeten we nog de taxi boot naar de Gili eilanden boeken. Daar heb ik toch wel wat tijd ingestoken om hiervoor een (hopelijk) goed bedrijf te vinden. Nadat ik verschillende verhalen heb gelezen, uiteenlopend van "doodsangsten uitgestaan" tot " fantastisch boottochtje" heb ik mij toch even verdiept. Ook kwam ik een bedrijf tegen waarvan een paar jaar geleden een boot ontploft is.
Dus ja, best spannend..
Maar ik denk dat we met Blue Water Express goed af zullen zijn. Zij krijgen goede recensies op meerdere sites. Ook per email reageren zij snel en professioneel, dus ga ik binnen nu en enkele weken reserveren.
Afbeeldingsresultaat voor blue water express bali

Op de Gili eilanden gaan we vooral snorkelen maar ook een proefduik maken. Tenminste... Mike en Sem zijn rete enthousiast over het duiken, ikke iets minder.. Ik denk namelijk dat ik dit niet kan :-)
Het snorkelen afgelopen jaar in Discovery Cove ging gelukkig al veel beter als jaren daarvoor, maar toch is het voor mij geen tweede natuur zal ik maar zeggen. Waar Mike en Sem als een soort geëvolueerde zee-meer-man-dolfijnen werkelijk de hele dag in-en-uit het water duiken, snorkelen, flipperen, spetter ik een beetje in het rond en ben dolblij als ik 2 minuten geen water in mijn mond krijg.
Dus vandaar dat ik mezelf heb laten overhalen om een snorkelmasker van Decathlon te kopen.
Deze dus;
Afbeeldingsresultaat voor snorkel masker decathlon koraal


Ja.... best een "ding" maar goed, kan mij het schelen. Gelukkig wilde Sem er ook wel eentje, dus zwemmen we samen voor L*L....
Maar goed, de proefduik (in het zwembad leren en dan de zee in tot 12 meter diep) ga ik wel proberen uiteraard want ik laat me niet tegenhouden door mijn angst. Angst is psychisch... zeggen ze..

Ook hebben we al wat geld gewisseld; Hong Kong Dollars en Indo Rupiah's. Toch wat contant mee, vind ik altijd wel prettig.

Afbeeldingsresultaat voor indonesische rupiah Afbeeldingsresultaat voor hong kong dollar

Nu hoeven we alleen nog wat inentingen te halen :-), dat doen we volgende maand. En dan zijn we er echt klaar voor.








Reacties

  1. Wat een avontuur voor de boeg. Ga jullie uiteraard volgen. Die water taxi zal wel een goede keuze zijn, jullie zijn goed geïnformeerd. En met het snorkelmasker zal het steeds beter gaan, dat snorkel / duik gedingest. Gaat jullie allemaal lukken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 21 Local Market & Tempel

Dag 15 Rijstvelden en Monkeys

Dag 6 Goldfishes & Birds