Dag 0 + 1 Off we go!

Donderdag is het eindelijk zover, WE GAAN! Jeej!
Nadat we thuis alles ingepakt hebben gaan we op pad nar Dusseldorf. Hier hebben we een overnachting in het Maritim Hotel. We rijden vlotjes Dusseldorf binnen, parkeren de auto en kunnen meteen inchecken in het hotel.

Het is een prima hotel en een fijne grote kamer. We droppen de spullen snel en gaan op pad; we hebben honger :-) Op het vliegveld struinen we wat rond, eten her en der wat, kijken waar we morgenochtend precies moeten zijn.
Daarna gaat Sem even zwemmen in het hotel, een mooi zwembad zit er in dit hotel. We sluiten de dag af met nog wat tv kijken maar al snel vallen de klepjes dicht..

De wekker staat op 03.30 uur... maar uiteraard ben ik al wakker voordat de wekker gaat, maar liefst om 01.15 uur al. Das toch wat te vroeg dus weer in slaap gevallen.. Dan toch echt die wekker om 03.30 uur. " Kapot vroeg" zoals Sem zegt. Maar toch is hij vlotjes uit bed. (Thuis is dat een ander verhaal)
Dan slepen we de hele bende aan koffers naar de incheck balie, altijd fijn als die grote koffers uit je handen zijn. Even nog wat stress want er mogen geen trolleys mee aan boord, die moeten ook onderin. He? wat? Nee dat gaan we niet doen. Op de vraag of de trolleys dan in Londen terug krijgen zodat we deze wel naar HK aan boord hebben krijgen we een "No, you'll see them in HK"
Toch nog wat onderhandelings-skills toegepast en het lukt om toch 1 van de 2 trolleys mee te krijgen aan boord. (Overigens mochten rugzakken zo groot als een tent wel mee aan boord.. whatever..)
Maar goed, daarna vlotjes door de douane en meteen door boarden. Prima allemaal... TOTDAT we in het vliegtuig zitten. Er gaat een man met 2 kleine kids achter ons zitten en meteen begint er 1 te janken. Ooooh nooooo... Dit trek ik niet, thank god is het maar een vlucht van nog geen uur, maar toch... op dit tijdstip is elk annoying geluid er eentje teveel. Sem kijkt zwaar geïrriteerd naar mij, alsof ik er iets aan zou kunnen doen. "Misschien kun je even boos naar de kids kijken mam" zegt ie doodleuk. Waarop ik vraag of dat bij hem werkt. Case closed :-)
Gelukkig zijn de jankerds al snel in slaap gevallen. Thank god! Niet snel daarna slapen wij ook en voordat we het in de gaten hebben is de landing al ingezet.

Na het landen maken we een kleine wereldreis over Londen Heathrow; met trap uit vliegtuid, bus in, rondje rijden, bus uit, roltrap op, roltrap af, bus in, hele grote ronde rijden, bus uit, roltrap op, 2 kilometer lopen, et voila nieuwe wereld van winkels Duty Free en restaurantjes.
Mike en Sem gaan inmiddels bijna dood van de honger dus zoeken we snel een tentje om te ontbijten. Het wordt Strada die een eenvoudig ontbijt van scrambled eggs serveren. Het smaakt prima.
Daarna doen we een rondje winkels, er moet uiteraard chocolade en drinken gekocht worden.
Hierna kunnen we naar de gate voor de volgende vlucht, ook hier gaat het soepeltjes en op tijd.
En om stipt 12.20 uur Londen tijd stijgen we op en zijn we op weg naar Hong Kong.