Dag 10 Earthquake

Vannacht heerlijk geslapen in het super grote bed! Heerlijk! Alleen ben ik al vroeg wakker door vogels die enorm hard aan het fluiten zijn. Niet alleen hard maar zeg maar meer hysterisch.
Ik ga even op mijn telefoon kijken en dan begint het bed ineens te schudden. Het is een hele rare gewaarwording... Op hetzelfde moment hoor ik buiten een soort karretje of iets voorbij rijden. Dus ik dacht, "Nou, als het bed bij elke vrachtwagen zo enorm heen en weer schud..." En tegelijkertijd zegt Mike; "Dit is echt een aardbeving" En dan kijk ik even goed de kamer rond en zie inderdaad alles schudden en bewegen. De waaier aan het plafond zwiert ook flink heen en weer. Oke, zou het dan toch een aardbeving zijn?
En ja hoor, even later op nieuws zien we dat er op Lombok (eiland naast Bali) een beving van 6,4 is geweest, met naschokken van 5,5. Spijtig genoeg zijn er op Lombok wel slachtoffers gevallen.

Hier gaat alles gewoon als normaal, we doen op ons gemakkie, we gaan ontbijten. Heel fijn ontbijt met vers fruit, alle soorten cruesli muesli, eieren, brood, you name it! Ook worden er verse fruitdrankjes gemaakt, heerlijk.

Na het ontbijt gaan we even de buurt verkennen, we lopen eerst het strand op, recht tegenover ons hotel. We zien dat de golven enorm zijn en begrijpen waarom dit het surfers-strand is. In zee zien we dan ook overal surfers met hun board klaar liggen voor de volgende golf.
Er mag (nu) niet gezwommen worden zien we aan de vlaggen. Maar eerlijk gezegd zouden we dat niet eens durven met deze hoge golven. We zien wat mensen aan de rand van het water staan, hooguit tot hun kuiten in het water, en met de eerst volgende golf worden deze mensen compleet ondersteboven gekeerd.
We wandelen een stuk het strand over en bekijken de surf kunsten. Heel leuk om te zien!
Als het dan toch wat warm begint te worden lopen we langs wat winkeltjes terug naar het hotel. We gaan het zwembad uit proberen.

Heerlijk, we vermaken ons prima; beetje zwemmen, beetje eten, beetje wifi, beetje lezen. Jep, gaat prima. Het hotel is zo mooi aangelegd.

Om 16.00 uur gaan we ons omkleden want om 17.00 uur hebben we met Will afgesproken. Vriend van vroeger die ca 10 jaar geleden hier is gaan wonen. We gaan alvast op het terras voor het hotel zitten met een drankje. Al snel zien we Will aankomen, jeetje niks veranderd! En wat bizar dat er al weer zoveel jaren voorbij zijn gegaan.
De rest van de avond kletsen we bij en verteld Will over zijn leven hier op Bali. We wandelen naar de restaurantjes op het strand, eten bij La Plancha. Heerlijk op het strand, in zitzakken, lekker eten erbij, goed gezelschap. We genieten!