Dag 5 Big Buddha & Star Ferry

Vandaag gaan we op pad naar Bid Buddha. Uiteraard stappen we op de metro, inmiddels zijn we echt handig geworden hiermee, en na 2x overstappen zijn we dan op de eindbestemming Tung Chung.
We hebben vooraf kaartjes gekocht om met de kabelbaan Ngong Ping naar de Big Buddha te gaan. Dus wandelen we op ons gemakkie naar de entree, onderweg nemen we nog een ontbijtje van croissants en vers fruit.
Bij de entree van de kabelbaan staat een enorme rij.. oooh lijkt Disney wel, gelukkig is het ook maar 35 graden :-) Maar ik moet zeggen, de rij ging best snel.

Wij hebben een kaartje gekocht om de heenweg in een "crystal" cabin te mogen; dat is een karretje met een glasbodem. De terugweg gaan we in een standaard cabin.
Dus niet al te veel later zitten we in het karretje, en de uitzichten zijn fantastisch. Ook de glasbodem geeft het net wat extras :-)

Na een ritje van ca 25 minuten komen we in Ngong Ping Village aan; wat toeristen winkeltjes waar we uiteraard een magneet kopen. Vanuit daar wandel je zo naar Tian Tan, ofwel Big Buddha. Uiteraard willen we helemaal naar boven dus sjouwen we de 268 treden op tot we zo goed als face-to-face staan met Tian Tan ;-)
Wederom zijn de uitzichten geweldig! Er hangt wat bewolking en wanneer het gaat waaien zien we de wolken tussen de bergen door trekken, echt super mooi!
We maken veel fotos en filmpjes en genieten van alles wat we zien.

We gaan terug naar beneden (gaat duidelijk een stuk makkelijker) en onderaan de voet van Tian Tan kijken we nog wat rond en besluiten dan terug te gaan naar de kabelbaan. Het is er nu helemaal niet druk en we krijgen dan ook een karretje voor onszelf. Ook de terugweg is weer prachtig en wederom veel fotos en filmpjes gemaakt.

We gaan even de supermarkt in voor wat lekkers (sushi dus :-) ) In de supermarkt kijken we onze ogen weer uit. Echt heel leuk om tussen al die onbekende etenswaren te struinen.
We nemen een paar bakjes (spotgoedkope) sushi en ze smaken heerlijk.

We nemen de metro naar Hong Kong en Central en lopen naar de "Central Mid-levels Escalator"
De Central Mid-levels Escalator is een roltrapsysteem dat het laaggelegen Central district met het hoger gelegen West district op Hongkong Island met elkaar verbind. De roltrappen zijn zo’n 800 meter lang en vormen daarmee de langste ‘outdoor’’ roltrappen ter wereld. Ze zijn overigens wel overdekt. Het totale hoogteverschil bedraagt 135 meter.
Terwijl we naar boven gerold worden zien we links en rechts beneden ons alleen maar super gezellige straatjes met eettentjes en winkeltjes. Wanneer we bovenaan zijn gekomen wandelen we tussen deze gezellige straatjes door naar beneden. We eten onderweg een "klein" ijsje. Je kunt kiezen uit verschillende hoorntjes, ik heb een hoorntje met toasted marshmellow eromheen en die was echt zooo lekker! Sem uiteraard met discodip en mike met crushed oreos. In dit hoorntje gaan dan nog twee enorme bollen ijs, ook in de meest fantastische smaken.
Zo, 3 kilo zwaarder gaan we weer op pad.

(Deze transformer autos rijden overal)

We dalen verder af naar de Star Ferry om ons naar de Kowloon kant van HK te brengen. De Star ferry boten varen als sinds 1888, en zijn inmiddels een soort iconen geworden. De overtocht kost maar liefst 30 cent pp :-)
Echt weer een leuke ervaring! Tja, en het wordt een beetje saai om te zeggen maar wederom prachtig uitzicht..

In Kowloon aangekomen lopen we eerst even de mall in die meteen op de pier zit, want iedereen moet plassen. We zien dat de mall alleen maar de aller aller duurste merken heeft, wauw, nog nooit zoveel dure winkel bij elkaar gezien.
Nou de wc's zijn in elk geval ook mooi, en gelukkig gratis ;-)
We gaan weer naar buiten om een plekje ergens op de pier te zoeken zodat we om 20.00 uur de Symphony of Lights kunnen zien. Dit is een laser show die elke avond te zien, je zit dan aan de Kowloon kant en de show is aan de overkant van het water te zien, op HK Island kant.

We maken fotos en vermaken ons met alles wat er om ons heen te zien is.
Het wordt langzaam donker en er gaan steeds meer lichtjes aan, prachtig!
De lasershow is mooier dan verwacht! Enorm genieten!

Hierna nemen we de metro naar Mongkok, richting ons hotel, om vanuit daar weer over "onze markt"  terug naar het hotel te lopen. Uiteraard moet er nog wat gekocht worden op de markt :-)
En vervolgens moet er nog wat gegeten worden, uiteraard :-)

Al met al zijn we om 23.50 uur terug op de kamer... helemaal gesloopt. Douchen en naar bed...
Was weer een mooie dag...