Dag 6 Goldfishes & Birds

Vandaag hebben we een beetje een luie dag, we slapen wat uit, rommelen wat op de kamer. Mike en Sem gaan een ontbijtje halen om op de kamer op te eten.
We hebben niet zoveel op het progamma vandaag, rondom ons hotel zit het één en ander dat nog op ons lijstje staat om te bekijken. Onder andere de Goldfish Market, dus gaan we om ca 12.00 uur op pad. Het is echt twee straten naast ons hotel dus we zijn er zo.
Het is een straatje met alleen maar winkels die vissen en aquarium spullen verkopen. De vissen zitten vaak in grote aquariums maar ook in zakjes. (Schijnbaar gevuld met water + zuurstof)
Het is bijzonder om te zien. Nog vreemder is dat er tussen de vis-winkels ineens gewoon eet-tentjes zitten :-)

Na de vissen lopen we door naar één van de hoogste gebouwen van Kowloon, er zit een mall in, maar we gaan niet winkelen ;-) We gaan naar de Sky Bar. Ook hier houden ze van super lange roltrappen, sommige brengen je meteen 4 verdiepingen hoger/lager. Heel handig als je naar de 15de verdieping moet. De Sky Bar is niet wat we ervan verwacht hadden dus kijken we alleen even rond en gaan dan weer naar beneden. Het is heerlijk in de mall qua temperatuur, buiten is het weer bloedteringheet.
We gaan luchen in de foodcourt, net zoals in een Amerikaanse Mall, maar dan hier met alleen maar aziatisch eten. We kiezen Pepper Lunch; en dan een soort pan met peper-rijst, kip, zalm en bief, en dan leggen ze het vlees zo goed als rauw in die pan, en dat bakt dan in je pannetje terwijl je ernaar kijkt. Het smaakt heerlijk!

Dit is de mall aan de ene kant van de straat, aan de overkant staat dan dit gebouw;

Uiteindelijk toch weer naar buiten. Het telkens een soort spel van "jezus wat tering heet, kan niet wachten totdat ik in de airco sta" naar "godver wat is het koud hier, mn ... vriezen eraf" En dat gaat dus zo'n beetje de hele dag zo in-uit-airco.

Buiten besluiten we terug naar het hotel te gaan, Mike en Sem willen even zwemmen en ik wil even chillen. Het is tenslotte vakantie :-) Maar voordat we terug gaan lopen we eerst nog even naar de Bird Market, staat ook op de "must do lijstjes van Hong Kong".
Nou... wat zal ik ervan zeggen.. we ruiken de birds al voordat we ze zien. Hmmm...bah. Nouja, we lopen verder.. Naast heel veel vogeltjes staan/hangen er ook allemaal zakken met krekels en sprinkhanen erin. Ik ga bijna over mn nek, maar toch moet ik dichterbij kijken. Als ik bijna met mn neus op zo'n zakje ongedierte zit, zie ik dat de zakjes gewoon open zijn! Wat ?! Hoezo? Ze kunnen er gewoon uit als ze willen.
Ben meteen klaar met de birds en shit. We draaien meteen om en het slenteren gaat over in powerwalken. Terwijl Mike ondertussen zegt dat we niet moeten ademen tot we in het hotel zijn :-)
Brrr.. gatverdamme. Dit was niet oke! Als we binnenkort vage ziekteverschijnselen hebben dan hebben we het vast hier opgelopen.

Ja, deze zak is dus open.

Anyway, terug naar het hotel en in chill modus.
Veel meer gebeurd er vandaag niet. Na het chillen/zwemmen gaan we alleen nog wat eten en nog wat t-shirts halen op de markt. Terwijl we op de markt zijn begint het te regenen, het blijft dan gewoon bloedheet, alle markt-people gaan snel in de weer met zeiltjes en stokken om alles droog te houden. Wij kunnen prima droog staan overal. Zo snel als de regen kwam is het ook weer verdwenen.
Na de markt weer naar het hotel gewandeld.