Dag 8 Dragons Back Hike

Vandaag is DE dag, we gaan DE hike doen, jawel de enige echte Dragons Back hike.
Ook dit is een deel van Hong Kong, sterker nog, HK heeft meer natuur dan stad in principe.
We nemen de metro, dan op de bus nog een stukje en stappen dan uit langs de kant van de weg.
Naast het stukje stoep staat een bordje; Dragons back, met een pijl recht omhoog :-)
Jezus, moeten we hier omhoog? Oke...

Fanatiek beginnen we de enorme rotsen op te klimmen. Misschien waren dit ooit een soort van treden, maar dat is niet meer te zien in elk geval. Sem met zijn topconditie loopt voorop, helemaal in zn element. Dan Mike die filmt met zn nieuwe speeltje en af en toe hoor ik een hijg/puf geluid uit hem. En dan meters niks... en dan kom ik, ik puf en steun en ga helemaal stuk. Het is nog geen 09.30 uur en al zo bloedtyfus heet. Het zweet komt echt uit elke porie, werkelijk waar, ik denk niet dat ik ooit zo hard gezweet heb. Zelfs niet bij de Observation point hike in Zion National park.
Af en toe stoppen we om flinke teugen water te drinken. (We hebben liters meegenomen)
Dan eindelijk bij de "top" van de berg aangekomen, OOOH WAT EEN FANTASTISCH UITZICHT! Ja hier doe ik het voor!

En dan gaat de hike verder op de "rug" van de berg. We moeten goed opletten waar we lopen want de rotsen en brokken steen liggen overal. Maar we genieten! Wat een prachtig gezicht. Zo'n hele andere kant van HK.
De wandeling gaat verder, we dalen af en toe wat en lopen dan meer in bos-achtig gebied en dus af en toe in de schaduw. We komen prachtige watervalletjes tegen, frissen ons hier even op.

Daar is het strandje waar we naar op weg zijn

(Ja hoor, daar issie dan...het moest ervan komen he?
Sem liep voorop en riep "waaajoooo hier hangt mamas grootste nachtmerrie" Jep.)

Maar dan als ultieme beloning komen we aan bij Big Wave Beach. We komen in het kleine dorpje aan (misschien 10 huisjes en een winkel) en worden warm welkom geheten. We wandelen zo het strandje op.. Wat een idyllisch strandje! Mooi en schoon en een fijne boom die voor schaduw zorgt zodat wij hier lekker onder kunnen zitten.
We kleden ons naar zwem-gear en lopen zandstrand op, wauw! meteen onderkant voeten verbrand!
Het wordt een sprintje naar het water, ander is het niet te doen. (geen slippers meegenomen, paste niet in hike-tas)
Het water is heerlijk! We koelen eindelijk een beetje af.
Ik ga na een tijdje terug naar de handdoeken en de mannen huren een surfboard (voor maar liefst 5 euro zo lang als je wilt) Tenslotte is dit het Big Wave strand, perfect om te surfen.
Behalve vandaag dan... geen golfje te bekennen :-)
Sem is niet van het opgeven en blijft uren in het water met zijn board in de hoop toch iets van een golfje op te pikken.

Lekker lunchen op het strand

Om 16.00 uur besluiten we terug te gaan naar de stad. We nemen de bus, de metro en komen dan een uurtje later in het hotel. Heel fijne trouwens om die zweet kleding weer aan te moeten doen na het zwemmen, en dan zo de drukke metro in. Fijn...

Helaas was dit onze laatste dag in HK. We gaan inpakken, morgen naar Bali.
Hong Kong; je was fantastisch! Zoveel mooier en leuker dan verwacht nog!