Dag 13 Dag Legian Hoi Ubud

Vandaag is het moving day. We worden pas om 12.00 uur opgehaald door de taxi van ons volgende hotel. Dus kunnen we lekker uitslapen en op ons gemakkie ontbijten en inpakken.
Maar we worden al vroeg wakker van de kei harde regen. We gaan meteen even kijken in onze semi-open badkamer, want dat is echt leuk; de regen zien en toch droog in je badkamer staan. En de temperatuur blijft ook gewoon heerlijk.

Maar goed, we ontbijten nog een laatste keer in dit heerlijke restaurant, pakken de laatste troepjes in en worden dan keurig iets voor 12 uur opgehaald. We rijden weer heerlijk in de airco door nu steeds mooier wordend landschap. We zien de eerste rijstvelden!

Een dik uur later worden we afgezet bij Anulekha resort, hier hebben we een villatje met eigen zwembad :-) Sem helemaal in zijn nopjes met het zwembad en wij vinden de half open huiskamer te gek! Hier zien we onszelf helemaal zitten!

Na de nodige oeeeehs en aaahs gaan we naar de Ubud market. Officieel een art market maar ik had al gelezen dat dit inmiddels gewoon een markt voor toeristen is. Maar dat geeft niet, wij zijn toeristen en willen graag alle rommeltjes zien die ze verkopen :-)
Ik heb mijn zinnen gezet op een grote (hele grote! volgens Sem) dromenvanger. En eventueel kan ik ook altijd nog portemonneetjes en tassen gebruiken, want die kun je nooit genoeg hebben. Het is een enorme wir war van kraampjes, trappetjes en doorgangetjes. Af en toe ruik je dingen waarvan je je afvraagt hoe lang het al dood zou zijn of dat er ergens een toilet is leeg gekieperd. Tja, het blijft een avontuur :-)
Mijn onderhandelings-skills komen weer boven en een paar uur later heb ik de dromenvanger in de pocket!

Uiteraard moet er ook gegeten worden, en elke keer blijft die sateh het hardst roepen..
Dus tja, aan die stemmetjes moet je toegeven, dus sateh it is again! We vinden een leuk restaurant ver weg van de geuren die minder goed te verdragen zijn en laten het ons weer smaken.

We hebben een shuttle van het hotel die ons weer oppikt bij een grotere supermarkt aan het begin van Ubud, dus wandelen we na het eten hier naar toe. Onderweg zitten overal apen, leuk om te zien, al zijn we zeker voorzichtig want ze kunnen last hebben van kleptomanie.

En dan zitten we nu heerlijk in ons huisje! Glaasje drinken en wat lekkers erbij, beentjes omhoog!
Echt genieten!

(Ja onze prive massage ruimte :-) )