Dag 16 No boats..

Vandaag houden we een chill dag, dat was al de planning maar we hielden al rekening met een eventueel dingetje...
We hadden namelijk donderdagavond al via een Italiaans stelletje gehoord dat de fast boaten naar de Gili Eilanden waarschijnlijk vrijdag en zaterdag niet zouden mogen varen ivm weer hoge golfslag.
Zij vertelden dat zij net terug waren van de Gilis maar dan met de slow ferry. Het verhaal was horrible; uren moeten wachten bij de haven, toen 7 uur op de slow ferry tussen de stinkende vrachtwagens, geen wc's en geen mogelijk om eten/drinken te kopen. Hell zeiden ze..
Oke, dat zou voor ons ook zeker geen optie zijn; sowieso niet 7 uur op een boot! Geen enkele boot!

Dus vandaag zoeken we contact met de fast boot company en dan rond 11.30 uur krijgen we inderdaad te horen dat er nog steeds geen boten mogen varen, in elk geval 5 en 6 augustus niet.
We kunnen de boot kosteloos annuleren, vervolgens contact met het hotel, ook annuleren.
Jammer jammer, maarja niks aan te doen. We hadden graag de eilanden bezocht, veel goede dingen over gehoord.
En dan moeten we beslissen waar we morgen dan wel heen gaan. Het wordt een prachtig hotel in Nusa Dua, aan het strand zodat er hopelijk nog wat gesnorkeld kan worden. Mocht er niet gesnorkeld kunnen worden dan zitten we in elk geval poepie luxe met grote zwembaden en prachtige tuinen.
Dan gaat Mike even bij de receptie van dit hotel een taxi voor morgen regelen, anders komen we niet bij ons nieuwe onderkomen.

Tja, al met al neemt dit de middag in beslag. Op zich wel lekker zo'n middagje even niks. Sem zit lekker op zijn ipad, Mike kijkt wat motorraces, ik zit op de laptop. Helemaal chill in ons huisje. Er waait een lekker briesje door onze semi-open huiskamer, dus prima te doen zo!

Om 15.30 uur nemen we de shuttle van het hotel naar het centrum van Ubud. Er moet nog wat ingekocht worden op de markt :-) We struinen weer over de markt en zelfs Mike durft het onderhandelen nu wel aan :-) We hebben weer veel lol om wat we allemaal zien en ruiken.
Na de markt wandelen we naar langs de restaurantjes en kiezen er eentje waar een heerlijke saté geur vanaf komt ;-) Het smaakt weer goed!!

De fotos van vandaag zijn nogal random, ik zal per foto wat toelichting geven..

Auto met Rossi fan-stuff; Mike is blij dat in Azie Rossi ook erg geliefd is

Sem heeft een Apple-mojito moctail

Springroll met satesaus :-)

Streetart in Ubud

Echte liefde :-)

Random straatje in Ubud

Mike z'n nieuwe vriendje in het hotel. Deze loopt, samen met nog een andere, de hele dag rondom het  zwembad.

Wachten op de shuttle terug naar het hotel